woensdag 18 juni 2014

Thema: pasen

Onze nieuwe week begon heel vreemd. In onze kring hadden we iets klein, bruin, ovaal gevonden...
Een ei !
 
Maar wat deed dat ei in onze klas?
We vroegen het aan moeder kip.
(boek: kom uit het ei kleintje)
 

Moeder kip legde een ei. Maar ze wist niet hoe ze het moest uitbroeden.
"Misschien komt het uit aks ik er tegen praat" zei ze.
3 dagen lang praatte moeder kop tegen haar ei. Maar er gebeurde niets!
 
"Misschien komt mijn ei uit als ik het eten geef" zei moeder kip.
Dus wij kookten met moeder kip spaghetti
 
 







 eens proeven van het zout voor de spaghetti te kruiden


 zo kreeg ons ei een bordje vol spaghetti. Maar we hadden zooooo veeeeeel spaghetti gemaakt, dat wij allemaal ook een beetje konden proeven.





 Het was zo lekker dan sommigen hun bordje helemaal aflekten ;-)
 
MAAR ER GEBEURDE WEER NIETS.
 
Moeder kip besloot om een lekker warm jasje te breien.
                 3 dagen lang! Maar er gebeurde weer niets.
 
"Misschien komt het uit als ik het zachtjes heen en weer schommel" zei ze.
Zo wou moeder kip een wieg maken van stukjes stro en madeliefjes.








 
Ze legde haar ei erin en schommelde. Dagen lang schommelde ze de wieg.
Maar het ei kwam maar steeds niet uit.
 
Moeder hen werd wanhopig! "Als mijn ei niet uitkomt, kan het ook niet groeien.
Misschien gaat het groeien als ik het in de grond zet."
Dus groef ze een gat in de grond en stopte het ei erin...
 
 
 
 

 
Ze begon haar ei water te geven. Drie dagen lang gaf ze het water. Maar het kwam nog steeds niet uit!
Moeder hen was erg droevig. Ze had alles geprobeerd en niet had geholpen.
Ze tilde haar ei op en liep naar binnen.
“ik zal nooit mijn ei zien, mijn kuikentje” huilde ze. Moeder hen was ook erg moe. Ze legde haar ei op haar bed en ging er op liggen. Ze was zo moe dat ze drie dagen lang sliep.
Op de derde dag barste het ei! Moeder hen was zo blij, dat ze haar kuiken en dikke zoen gaf en zei: “welkom thuis mijn klein kuikentje”
 
doorheen de 2 weken is er nog iemand op bezoek gekomen..  
 
 
 
 
 
 

Elke dag mocht er een vriendje van de klas ons konijntje eten geven.
verder hebben we dit allemaal nog gedaan in de klas:
 
Lekkere chocolademelk gemaakt:

 
















 
Onze paasmandjes gemaakt:
 
in de vieze lijm (papier maché)






 
het 'stro knippen voor in onze paasmand




een paasei gemaakt:

 
 








 en...

Het was ook nog Louis zijn verjaardag!!!











 



Geen opmerkingen: