zaterdag 4 oktober 2014

Thema Spinnen

 
 Op maandag zijn we direct gestart met een waarneming van spinnen, hun spinnenweb, wat ze eten, ...





Tot we een spin zagen, waar er iets mee was... ze was precies een beetje kapot.

Samen keken we naar de echte- en knuffelspinnen hoe ons 'kruisje' eruit moest zien.

  2 oogjes geven


 De poten tellen (4langs elke kant)

 en als laatste kreeg hij 2 snorhaartjes

 thema-/ ontdektafel

 
In ons verhaaltje van 'Jonnie' lazen we dat Jonnie een hele lieve spin is. Maar dat niemand met hem wilde spelen. Toen hij jarig was, liep iedereen weg van hem. Dus moest hij zijn verjaardagscake helemaal alleen opeten.
 
Zo besloten wij zelf cakejes te maken voor jonnie zijn verjaardag.



 een keertje proeven van vanillesuiker








Een keertje kijken of het eiwit goed was opgeklopt
                                (Remus vertrouwde het toch niet zo goed... hihi)



 
Ondertussen onze cakejes in de oven waren, hebben we een versje geleerd:
 
Kriebel kriebel Spin
Ik kriebel aan je neusje
en aan je kin
Langzaam loop ik naar je been
en dan ....
kriebel ik aan je teen!
 
na het versje hebben we ze nog snel versierd.


HMMMM lekkere spinnenweb-cake'jes




 
Op donderdag hebben we ook een liedje geleerd:
 
Er was eens een spin opzoek naar een vriendin
ze keek eens hier, ze keek eens daar
Er was nog een spin, op zoek naar een vriendin
ze keek eens hier, ze keek eens daar
en toen vonden ze elkaar.
 
Tijdens de waarneming op maandag, hadden we gezien dat er verschillende spinnen zijn:
Kleine, grote, dunne en dikke, zwarte, bruine, ... spinnen
en ook spinnen met een kruisje op hun rug.
 
In de klas hebben we doorheen de week ook verschillende spinnen gemaakt:
 door te ze te schilderen: 





 
Een spinnenhoed te maken:
 
 
 De poten uitknippen



 
 

 
 
Een spin in klei
In klei een bolletje rollen en langs elke kant 4 gaat 'prikken'

 










 
 deze erna schilderen



 
Op vrijdag hebben we de spinnen terug in de natuur gezet.

 
andere foto's doorheen de week;


 
 
 
 
 

Geen opmerkingen: