zondag 2 oktober 2016

thema: Mijn lichaam

Maandag 26 september zijn we onze nieuwe week begonnen met een kort verhaaltje waar we ons lichaam ontdekten...

waar zijn die blote buiken/naveltjes?

Na ons verhaal heb ik direct een klein spelletje uitgelegd:





En hebben we eens naar ons eigen lichaam gekeken...




Zo konden we aan de slag om te knutselen/werken:



 En Liv trakteerde metlekkere fruitsla voor de geboorte van haar nieuwe zusje!
Welkom kleine Hanne.






Op Dinsdag leerden we ons versje met prentjes...

Dit zijn mijn wangetjes en dit is mijn kin.
Dit is mijn mondje met tandjes erin.
Dit zijn mijn oortjes, mijn oogjes, mijn haar.
Nu nog mijn neusje en dan ben ik klaar.
 
Erna gingen we verder met werken/spelen








 met plasticine ons gezichtje namaken..





Na de speeltijd kregen de kleuters een nieuwe opdracht:
ze kregen een hoofd, 2 ogen, 2 oren een neus en een mond en moesten dit tot 1 geheel maken...







Op woensdag leerden we ons liedje:
       Dit zijn je voeten en dat zijn je handen.
Hier zit je neus en daaronder je tanden.
je buik, je benen en wat is daar?
Daar op je bolletje zit je haar.

Na de speeltijd hebben we nog geluisterd naar het verhaal: Mama kriebelt Jules.

Donderdag zijn we gaan turnen met Meester Glenn en hebben we een spel gespeeld in de grote zaal. 

Vrijdag ons laatste dagje zijn we begonnen met de grabbeldoos (doos met alle liedjes en versjes in die we al geleerd hebben.) Zo herhaalden we elk liedje/ versje en we zijn terug gaan turnen :-)

doorheen de week hebben we ook veel gespeeld, 






volgende thema: Herfst

Geen opmerkingen: